הדגשים החשובים ביותר בצילום מוצרים על רקע לבן

המסחר האלקטרוני התקדם בצעדי ענק לכל תחום ומחייב כל בעל עסק להיכנס לתחום. אם בעבר בעלי עסקים עשו את המינימום האפשרי כדי להישאר רלוונטיים, אז היום הם כבר עושים את המקסימום כדי למצות את מלוא פוטנציאל המכירות של העסק שלהם. החל מאתרים מתקדמים, שיווק ברשתות החברתיות, ועד לצילום מוצרים מקצועי.
אז אם כבר מצלמים, בואו נלמד מהם הדגשים החשובים לאתר שלכם באמת.

1- צלמו על רקע לבן

שמתם לב שכל המוצרים שנמכרים באמזון ובגוגל שופינג מוצגים ברקע לבן? ובכן, זה ממש לא במקרה, זהו בעצם אילוץ של אמזון וגוגל כלפי המוכרים שלהם ובעצם הסטנדרט העולמי. הסיבות הן פשוטות: הרקע הנקי מצמצם הסחות דעת וממקד את הלקוח הפוטנציאלי לקנייה, מייצר אחידות בתצוגה, כאשר המוצרים במרכז הבמה, העין לא מתעייפת ויכולה להמשיך לסרוק מוצרים נוספים, מראה מקצועי ואסתטי, ועוזר למוצרים צבעוניים ממש לבלוט. 

יש כמובן סיבות נוספות אבל השורה התחתונה ברורה- צילום מוצרים על רקע לבן אחיד ומוקפד מעלה את יחס ההמרה למכירות, ומספק את התוצאות המוצלחות ביותר!

 

2- תאורה וזוויות 

אנחנו רוצים להציג את המוצר בצורה הכי אותנטית ומחמיאה שאפשר, ולכן במיוחד בצילום מוצרים לאתרי אינטרנט יש להקפיד על זווית שמציגה את מקסימום המידע האפשרי של תכונות המוצר.

אם למשל נצלם נעל, לא נרצה לצלם אותה מקדימה ולא מהצד, אלא ב45 מעלות. ו כדי שנציג ללקוח שלנו את מקסימום המידע האפשרי בתמונה אחת.
בשלב הבא אנחנו נחפש תאורה מוצלחת שתאיר את הרקע הלבן שלנו ותאיר את הנעל ממספר כיוונים עם אור רך או קשה תלוי במראה שרוצים להשיג.
אור רך הוא אור המגיע ממקור אור גדול ולא נקודתי כמו פנס מנורה רגילה או שמש. ככל שהאור יהיה יותר רך, כך המוצר יראה יותר נעים לעין והצל שלו יהיה פחות גס. יש הרבה מה ללמוד בנושא, אבל רצוי מאוד להכיר את המונחים הבסיסיים ולבחון אותם כאשר אנחנו מצלמים או בוחנים עבודה של אנשי מקצוע.

 

3- אחידות בתצוגה 

אחידות בצילום ובתצוגה הוא אחת הייתרונות הגדולים בצילום מוצרים על רקע לבן.
נתחיל מהסוף, הלקוח שגולש באתר מכירה אוסף בתת מודע שלו סימנים של אמינות, יוקרה ורושם כללי כלפי האתר והמותג שמולו הוא מתנהל.
ככל שהתמונות יהיו יותר אחידות, על רקע לבן נקי, אחידות גודל וזוויות צילום, כך המכירות יגדלו!
הלקוח שלכם מבין אם השקעתם זמן בחווית הקניה שלו, ומבין עד כמה אתם לוקחים את עצמכם ברצינות.
צילום ברמה גבוהה שווה לעסק עם חלון ראווה נקי ומוצרים שעומדים ישר ומסודר על המדפים.
אתם מוזמנים תמיד להיכנס לאתרים של החברות הגדולות ביותר ובראשם אפל (Apple ) וללמוד עד כמה ניתן לעשות את זה בשלמות ומה התחושה שאתם מקבלים מחברה זו. 

הלקוח שלכם מבין אם השקעתם זמן בחווית הקניה שלו, ומבין עד כמה אתם לוקחים את עצמכם ברצינות.

4- לצלם לבד או לצלם מקצועי 

אסביר בקצרה על התהליך בצילום מוצרים מקצועי כדי שהתשובה תהיה יותר ברורה-
הצלם המקצועי מוצא את הזוויות הנכונות ודואג שתהיה הצללה נכונה על המוצר. הפרט השולי הזה יכול להיות ההבדל בין מוצר שנראה תלת מימדי לבין מוצר "שטוח".
המצלמה בצילום מקצועי מופעלת מרחוק רק כדי שלא תזוז והתמונה תצא חדה יותר.
איכות התמונה של מצלמה מקצועית גבוהה יותר וסוג הקובץ עשיר יותר במידע ולכן ניתן לערוך את הצבעים לשלמות. (סוד קטן, הצבעים בתמונות של הצלמים לא יוצאים מושלמים אף פעם ותמיד מעורבת עריכה עם עין מקצועית)
ולסיום, גם כאשר מצלמים על רקע לבן, הרקע לא 100% נקי ויש צורך לחתוך את המוצר מהרקע. 

 האם אפשר לעשות את כל זה לבד או שכדאי להיעזר בצלם מקצועי? אתם תחליטו

מקווה שעזרתי 

בהצלחה 

שלח שאלה בוואטסאפ
יש לך שאלה? אני זמין 24/7 כדי להסביר על תהליך העבודה ולענות על כל השאלות
תומר